THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Jumaat, 5 Ogos 2011

KELEBIHAN MEROKOK,,,


Salam dari aku. Biasa orang akan cakap kat kita berhentilah merokok. tak ada faedahnya. tol x kepada orang2 yang merokok di luar. Jangan nak tipu la. Mesti ada punya. Aku pon hisap rokok jugak.hahah. Sebab apa korang menghisap ROKOK..??SEBAB-SEBAB MEROKOK

Ditinjau sebab-sebab merokok, antara yang utama ialah perasaan ingin menonjolkan keegoan diri. Setiap dari kita khususnya kaum lelaki apabila sampai disuatu peringkat akan merasakan dirinya kekurangan atau tidak sempurna kelakiannya, jika tidak merokok. Apabila dia tidak merokok dan melihat orang lain merokok samada di sebelahnya atau dihadapannya, ia merasakan dirinya tercabar dan merasa terlalu kerdil ditengah-tengah masyarakat lelaki. Perasaan inilah ingin dihapuskan dalam dirinya, lantas mengambil rokok sebagai seabagai kesempurnaan keegoannya. Dan itu lebih jelas lagi, apabila mereka berjalan dan dihembuskan pula asap-asap rokok dijalanan, merupakan gambaran yang cukup sempurna bagi dirinya sebagai seorang dewasa.

Pengaruh kawan sebaya dan alam sekeliling, pengaruh kawan-kawan mempunyai tindak balas yang besar terhadap sesuatu perkara. Apabila seseorang itu merokok dia kan cuba mempengaruhi kawannya yang tidak merokok agar sama-sama menikmati, agar wujud persamaan antara mereka, sebagai kawan rapat dan sehaluan. Apabila semua ahli dalam kumpulan itu merokok, Maka ini tentu sekali akan menambahkan lagi keceriaan dalam kumpulan dan lebih merapatkan lagi hubungan antara mereka.

Pengaruh kawan sebaya ini dapat dilihat terutamanya dikalangan para pelajar. Apabila seorang yang merokok dalam satu kumpulan, akan cuba mempengaruhi kawannya agar turut sama merokok. Apabila dilihat oleh pihak yang tidak merokok, mereka merasakan dirinya tercabar dan kekurangan jika mereka tidak turut sama merokok seperti kawannya, kerana pengaruh persamaan perlakuan dan tindakan dalam aktiviti rakan sebaya amat besar dan dituntut dalam sebuah kumpulan.

Apabila setengah-setengah orang, merasakan merokok itu satu keperluan apabila menghadapi sesuatu masalah. Rokok dianggap sebagai suatu yang dapat meringankan beban kekusutan fikiran yang dialami dan ianya dapat dikurangkan apabila seseorang itu merokok dalam sesuatu ketika sahaja, tetapi apabila fikirannya mula berkecamuk kembali, maka dia akan mengambil rokok untuk sekian kali. Keadaan inilah yang membawa kepada ketagihan dan masalah rokok yang serius kepada individu.


betul x,,??jangan nak tipu aku la,,huhu,,tapi kita sebagai perokok ni ade jugak kebaikannya..

15 kebaikan merokok :

1.perokok pasif lebih bahaya dari perokok aktif...
so aktif2 kan la merokok..haha

2.mengelakan dari melakukan perkara2 yg jahat..sbb agak susah untuk
orang mebunuh,mencuri dan bergaduh sambil merokok..

3.berbuat amal kebaikan: berkongsi lighter dan rokok sesama insan..

4.bersedekah dan menerima sedekah: Sedekah rokok pada member2 apabila mereka
tiada rokok...dapat pahala gak...haha..

5.meningkat kan ekonomi negara: kalau xde perokok...xde org meniaga rokok(budak2 jual kat hostel/van rokok tepi jalan tu)

6.Penjualan Ubat batuk,selsema dan gula hacks juga meningkat..(ekonomi jugak tu)

7.kalau xde rokok...xdelah istilah duit rokok..untuk bos2 berbuat baik pada perkerja-kerjanya

8.Sebagai ubat nyamuk : asap rokok pun leh jadi ubat nyamuk pee...

9.Menghilang kan bau perfume awek2 di shoping mall...untuk sape yg alergic perfume awek2 g mall pakai tu..kuat giler bau

10.persediaan untuk blackout: sebagai perokok tegar lighter mesti ada dalam poket nye la..(walaupun xde rokok) so leh la menggunakan lighter itu di waktu gelap...

11.melatih anak2 muda untuk bersemangat..walaupun batuk2 still mahu berusaha untuk menelan asapnye(cam motivasi la)

12.menambah kenikmatan: makan nasi lemak pagi2 lauk ayam dengan air teh tarik..
kalau ade rokok perhhhhh...

13.orang jahat dalam filem akan lebih nampak cool...orang jahat dalam film mesti isap rokok kan
takkan isap lolipopp plak...haha

14.meningkatkan suhu badan...pagi2 nak mandi sejukk...ade rokok suhu naik..leh la mandi...hehehe..

15.peneman di kala sepi...sape lagi nak teman korang...kalau x rokok yg sentiasa setia ...

P/S:AMARAN DARI KERAJAAN MALAYSIA:MEROKOK MEMBAHAYAKAN KESIHATAN

Khamis, 4 Ogos 2011

Cahaya (Jawi: ????) merupakan tenaga berbentuk gelombang dan membantu kita melihat. Cahaya juga merupakan asas kepada ukuran meter dimana 1 meter bersamaan dengan jarak dilalui cahaya melalui vakum pada 1/299,792,458 saat. Kelajuan cahaya ditakrifkan pada kelajuan 299,792,458 meter sesaat.

Cahaya diperlukan dalam kehidupan seharian. Matahari adalah sumber cahaya yang utama. Tumbuhan hijau memerlukan cahaya untuk membuat makanan. Tumbuhan hijau ini akan menjadi makanan kepada haiwan lain yang akan menjadi makanan kepada haiwan lain pula. Ini membentuk rantaian makanan. Haiwan yang makan tumbuhan sahaja dikenali sebagai haiwan maun. Haiwan yang makan daging sahaja dikenali sebagai haiwan maging. Haiwan yang makan tumbuhan dan daging dikenali sebagai haiwan maserba.

Sifat-sifat cahaya ialah, cahaya bergerak lurus ke semua arah. Buktinya adalah kita dapat melihat sebuah mentol yang menyala dari sebarang penjuru dalam sebuah bilik gelap. Apabila cahaya terhalang, bayang akan terhasil disebabkan cahaya yang bergerak lurus tidak dapat melencong. Bagaimanapun, cahaya dapat dipantulkan. Keadaan ini disebut sebagai pantulan cahaya.

Cahaya dipesongkan apabila bergerak secara serong melalui medium yang berbeza seperti melalui udara melalui kaca melalui air. Keadaan ini disebut sebagai pembiasan cahaya. Cahaya bergerak lebih laju melalui udara daripada melalui air. Cahaya juga bergerak lebih laju melalui udara daripada melalui kaca. Oleh itu cahaya yang bergerak secara serong dipesongkan apabila melalui dua medium yang berbeza. Cahaya yang bergerak lurus melalui medium yang berbeza tidak dibiaskan.

Isnin, 1 Ogos 2011

CinTa SeoranG LelaKi,,

Bila lelaki benar2 jatuh cinta dan setia pada kekasihnya dengan ikhlas, perubahan sikapnya amat mengejutkan. Hati lelaki yg dianggap keras selama ini, tiba2 secara semulajadi menjadi selembut kapas apabila sudah jatuh cinta dgn relanya. Bahkan lelaki yg mabuk cinta sanggup berkorban dan buat apa sahaja utk kekasihnya.Sekeras manapun hati lelaki ia akan mengalirkan air mata apabila hatinya dilukai. Utk
melihat lelaki menangis amatlah payah.

Diantara tanda2 lelaki yg jatuh cinta dgn hebat ialah:

1. Dia bersungguh2 melakukan sesuatu utk kekasihnya dgn rela bukan krn terpaksa.
2. Dia sentiasa ingin menghiburkan kekasihnya dan berubah menjadi orang yg kuat bercakap.
3. Dia byk menasihati kekasihnya kerana dia amat menyayangi kekasihnya.
4. Dia berusaha mengongkong kebebasan kekasihnya krn perasaan cemburunya yang meluap-luap.
5. Dia sentiasa takut kehilangan kekasihnya.
6. Dia sentiasa mengawasi pergerakan kekasihnya krn dia sentiasa berasa curiga.
7. Dia tidak suka ada lelaki lain rapat dgn kekasihnya.
8. Dia mudah merasa cemburu dan sensitif apabila kekasihnya tidak menumpukan sepenuh perhatian kepadanya.
9. Adakalanya dia seperti seorang anak kecil yang meminta perhatian krn dia mahu kekasihnya melayannya
lebih dari org lain.
10. Dia menjadi org yg paling rajin dan sanggup membantu kekasihnya melakukan apa saja.
11. Dia pandai merajuk hati krn ingin dipujuk oleh kekasihnya.
12. Dia akan mengalabah apabila kekasihnya berjauhan daripanya terlalu lama.
13. Dia sentiasa mempastikan keselamatan kekasihnya.
14. Dia mementingkan kekasihnya daripada dirinya sendiri.
15. Dia kerap bertanya adakah kekasihnya mencintainya krn dia merasa kasihnya lebih kuat drpd kekasihnya.
16. Dia tidak akan melayan perempuan lain yg tidak ada urusan penting dengannya.
17. Dia cuba meluangkan lebih byk masa dgn kekasihnya walaupun terpaksa menunggu kekasihnya dgn sabar.
18. Dia membanggakan kekasihnya di depan org lain.
19. Kalau ditinggalkan oleh kekasihnya, ia akan berasa serik dan tidak percaya dgn cinta perempuan lain namun dia sentiasa mengharap kekasihnya kembali kepadanya.
20. Apabila timbul org ketiga, dia akan hilang akal dan sanggup berbuat apa saja untuk merebut kembali kekasihnya.
21. Dia menganggap kekasihnya sebagai org yg paling dipercayainya dan sanggup menyerahkan harta walaupun nyawanya sendiri.
22. Dia tidak akan berlaku curang kepada kekasihnya namun jikalau dia dia berbuat demikian itu bererti hatinya belum 100 peratus mencintai kekasihnya.
23. Bukan semua lelaki sanggup menitiskan airmata hanya untuk seorang perempuan.

“HARGAILAH MEREKA”